خانه بنیان
خانه بنیان

عوامل تأثیر گذاری بر نوسان قیمت مسکن

همانطور که مستحضر هستید، مشکل مسکن همیشه در کشور ما وجود داشته است. اما متأسفانه طی دو الی سه سال اخیر، مشکلات حوزه مسکن تبدیل به معضلی بزرگ شده که مهمترین پیامد آن رشد بی سابقه و کاملاً به دور از منطق قیمت مسکن می باشد. به نحوی که حتی قیمت ها از ده برابر شدن هم نیز عبور کرده و به اعداد و رقم هایی رسیده اند که وقتی به گوش می رسد انسان بهت زده می شود. در چند سال پیش خانواده ها حتی با داشتن ده میلیون تومان پس انداز هم در شهرستان ها و محله های پایین شهر تهران به پیش خرید کردن منزل فکر می کردند. در صورتی این روزها این اعداد و رقم حتی برای پرداخت کرایه منزل ماهانه نیز کفاف نمی کنند، چه برسد به خرید منزل.

شرایط کنونی بازار مسکن بسیار بحرانی تر از آنی است که ما فکرش را می کنیم، و از همه تأسف برانگیز تر این است که این روند قابل کنترل نبوده و هنوز هم هر روز بر قیمت مسکن افزوده می شود.

عوامل مؤثر بر افزایش نرخ افسار گسیخته مسکن در کشور ما موارد متعددی هستند که برخی از آنها شامل؛ شیوع ویروس کرونا، افزایش بی سابقه نرخ دلار و طلا، نبود نظام نظارتی کارآمد در بازار مسکن، افزایش شدید قیمت مصالح و خدمات ساختمانی، نفوذ شدید دلال ها و واسطه گران در بازار مسکن.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *